Difference between revisions of "Adam Kokesh"

From KeyWiki
Jump to: navigation, search
Line 1: Line 1:
'''ADAM KOKESH'''
+
'''Adam Kokesh''' is an Iraq War U.S. soldier who turned anti-war and anti-U.S., while aligning himself with some controversial individuals and groups across the ideological and political spectrum.
 
+
[[Adam Kokesh]] is an Iraq War U.S. soldier who turned anti-war and anti-U.S., while aligning himself with some controversial individuals and groups across the ideological and political spectrum.
+
  
 
==Personal Life==
 
==Personal Life==
Line 44: Line 42:
 
Cantor, according to his son Mark, was an acquaintance of a young community organizer in Chicago named [[Barack Hussein Obama]], and also worked with longtime leftist political organizer [[Don Rose]].<ref>#####</ref>.
 
Cantor, according to his son Mark, was an acquaintance of a young community organizer in Chicago named [[Barack Hussein Obama]], and also worked with longtime leftist political organizer [[Don Rose]].<ref>#####</ref>.
  
Both were reportedly political mentors of top Obama advisor, former [[Chicago Tribune]] journalist [[David Axelrod]].<ref>NEWSPAPER ARTICLES TO CITE</ref>
+
Both were reportedly political mentors of top Obama adviser, former [[Chicago Tribune]] journalist [[David Axelrod]].<ref>NEWSPAPER ARTICLES TO CITE</ref>
  
 
Accuracy In Media Report details from April 8, 2011.
 
Accuracy In Media Report details from April 8, 2011.
  
 
==References==
 
==References==
[[reflist]]
+
{{reflist|2}}

Revision as of 01:35, 14 April 2011

Adam Kokesh is an Iraq War U.S. soldier who turned anti-war and anti-U.S., while aligning himself with some controversial individuals and groups across the ideological and political spectrum.

Personal Life

coming soon - info from April 2011 AIM column and other sources...

Russia Today TV Channel

It was announced in April 2011, that Adam Kokesh had joined the Russian television channel Russia Today as an on-air journalist.[citation needed]

Most Americans have never heard of Russia Today (RT) television, a propaganda arm of the Putin-Medvedev-KGB-run Russian thugocracy, but thanks to a former KGB officer, Konstantin Preobrazhensky, more about its origins and purposes have been revealed.

In a "Statement by Konstantin Preobrazhensky, former Soviet KGB officer, on the impact and purpose of Russia Today (RT) television", given to America's Survival, Inc. organization, led by noted journalist Cliff Kincaid, released April 1, 2011, the former KGB officer wrote the following about it (Full Text).

"Russia Today" was founded in 2005 especially for propaganda abroad. It has been aimed at 'explaining Russia's position on the main international issues and inform foreigners about Russian life'. According to Gzt.ru, it has been financed totally by the Russian government. In 2005-2006, the government has delivered $30 million annually. In 2011-2013, "Russia Today" will get $216 million (6,483 billion rubles).

The methods of propaganda are managed by Directorate "A" of Russian Foreign Intelligence Service. The specialty of Directorate "A" is deceiving world public opinion and manipulating it. It has got a lot of experence over decades of the Cold War.

"Russia Today" is only a part of the Russian industry misinformation and manipulation created recently in the USA by Putin's KGB. It is including the utilization of some American think-tanks and political scientists, their direct work up by Putin at annual meetings in Russia, putting Russian Americans under Kremlin's control, etc. This industry aims at creating an inadequate, adorned image of Russia, provoking American to make wrong steps in their Russian politics.

These steps are many, like refusal to deploy ballistic missile defenses in Eastern Europe, allowing the KGB-ruled Moscow Patriarchate to absorb Russian Church abroad in 2007, personal acceptance by President Bush of a Russian criminal in the war in Chechnya, General Shamanov, in 2006 and, of course, closing the Russian Service in Voice of America VOAin 2008. Maybe Americans consider the VOA Russian Service to be a mere relic of the Cold War, unnecessary in free Russia, but in fact it has been one of the last sources of independent information for Russians. It has irritated Russian authorities. Putin has managed to close it with the Americans' hands.

On the other hand, Russian propagandist TV channel "Russia Today" is very active in America. Nobody is going to close it or to transfer it to the Internet, as was done with the VOA Russian Service.

Russian-American cooperation is one-sided. Only Russia is getting benefits from it. America is enjoying euphoria of victory over Communism in the Cold War, but Russians say the war is still going on.

According to American logic, Communism should have been replaced with democracy and all its attributes like human rights, independent media, division of power, and all the others. And it has really taken place in the East European countries of the former Soviet bloc, but not in its core, Russia. Now, there is only on attribute of democracy, all the others have been destroyed by Putin. it is private property. But if this property is large enough, it should be approved by the government, or the government will ruin your business.

Anti-Americanism has become the basis of Russian foreign policy nowadays. Hatred of America is hatred of democracy.

End of Text

In the past, the Soviet Union published many magazines and journals aimed at influencing American public opinion to view the communist state in a favorable light. Among these publications were the following:

  • Soviet Russia Today - "Soviet Russia Today commenced as the official organ of [[Friends of the Soviet Union.* * * It and its successor New World Review NWR have a continuous record of over 22 years of uninterrupted publication and admittedly have operated in respondent's (the) National Council of American-Soviet Friendship, Inc. NCASF interest and are used as educational media by respondent." "Jessica Smith was ***shown to be long-time member and functionary of the Communist Party, as well as in the Party-controlled Friends of the Soviet Union. She has been continuously the editor of Soviet Russia Today and its successor, New World review, for years." She has also been on the Board of Directors of the NCASF, Inc., since it was incorporated in 1943 or shortly thereafter."

As cited in The Guide to Subversive Organizations, Page 201, regarding "[[Subversive Activities Control Board, Docket No. 104-53, Report and Order with respect to the National Council of American-Soviet Friendship, Inc., February 7, 1956, pp. 20 & 22; see also pp. 7 & 9." Soviet Russia Today was also cited as a "Communist front or front publication" by SPCUA, House Report 1311, on the CIO Political Action Committee, March 29, 1944; HCUA Annual Report, HReport 2277, June 25, 1942; HCUA House Report 1953, on the Congress of American Women, April 26, 1950/Oct. 23, 1949 and the Senate Judiciary Committee, Senate Report 2050 on the Institute of Pacific Relations IPR, July 2, 1952.

  • Soviet Life - a later magazine based on the Life Magazine formatting style, also of life in the Soviet Union. Printed especially for the American readership.

These publications was brought into the U.S. through Communist Party USA front operations, posing as international import businesses, especially in Chicago, Illinois where a key one was run by identified CPUSA members LeRoy Wolins and David S. Cantor[1].

Cantor, according to his son Mark, was an acquaintance of a young community organizer in Chicago named Barack Hussein Obama, and also worked with longtime leftist political organizer Don Rose.[2].

Both were reportedly political mentors of top Obama adviser, former Chicago Tribune journalist David Axelrod.[3]

Accuracy In Media Report details from April 8, 2011.

References

  1. Communist Outlets for the Distribution of Soviet Propaganda in the United States, Part 2, hearings, House Committee on Un-American Activities, May 17 & July 11, 1962, including the testimonies of both Cantor and Wolins
  2. #####
  3. NEWSPAPER ARTICLES TO CITE